isteri aku ni tak padan kerja sebagai guru ustazah dan semestinya dia tahu hukum hakam kalau syurga dia kat tapak kaki aku



Salam min dan makcik puaka semua, aku nak minta pendapat bukannya kecaman. Macam ni, aku baru setahun lebih berumah tangga dan mempunyai sorang anak yang hensem macam aku.. isteri aku min seorang yang rajin solat, tudung labuh, sopan santun dan hormat orang..

bini aku ni lepas lahirkan anak, dah mula berubah, makin kurang ajar. Dulu dia ikut semua apa yang aku nak, apa aku nak makan dia masak, apa aku nak minta semua dia buat. Termasuk potong kuku, bersihkan kaki aku, semua dia buat..



tapi Sekarang dia dah makin kurang ajar. Dia dah mula melawan, melawan dan diam min, isteri aku ni kerja sebagai guru ustajah dan semestinya dia tahu hukum hakam kalau syurga dia kat tapak kaki aku. Aku ni min driver lori, aku penat min, kadang2 malam tak tidur sebab bawa lori, bila aku tidur, dia selalu nangis kan anak aku.

Bila anak aku nangis, dia tak pandai diam kan. Pernah sekali dia masak kat dapo. Aku tengah tidur, dia biarkan anak aku panjat katil sampai jatuh, aku geram sampai aku lempang muka dia, dasar bini derhaka, bila aku tegur, dia cakap dia dan pesan suruh tengok2 anak. Bini kurang ajar pandai menjawab. Macam mana aku nak tengok kalau aku tidur. Dia tak faham aku penat..



Lepas dari tu, dia dok jaga anak je, balik kerja, dia ambil anak kat tempat pengasuh, balik dia bagi anak makan, mandi lepas tu dia tidur sama anak. Aku laki dia, aku lapar tapi dia tak masak. Bila aku kejutkan. Dia masak hidang lepas tu tak teman kan aku makan sedangkan dulu dia akan temankan sampai aku habis makan. Aku marah sangat min, aku hambur semua makanan kat atas meja ssbab dia dah mula melawan. Walaupun dia senyap tapi dalam dia dia memberontak..



Lepas aku hambur makanan, aku tanya dia apa masalah dia sampai tak hormat aku? Dia jawab aku tak hormat dia.. aku homat ibu bapa aku je. Kalau cakap sama ibu bapa aku halus tapi sama dia kasar2..

kau tu isteri je bukan siapa yang aku nak kena hormat… kalau mak aku yela sebab syurga aku kat dia dia menangis masuk bilik. Dah tu barang2 yang aku sepahkan dia tak kemas. Dah 3 hari dia tak kemas. Barang2 tu semua dah ber ulat. Aku panggil mak aku kemas.



Mak aku cakap baik cerai kan je bini macam tu. Kalau dia tak berubah. Hujung bulan ni aku cerai kan dia. Anak aku ambil..

Krt

Sumber isteri aku ni tak padan kerja sebagai guru ustazah dan semestinya dia tahu hukum hakam kalau syurga dia kat tapak kaki aku

0 Response to "isteri aku ni tak padan kerja sebagai guru ustazah dan semestinya dia tahu hukum hakam kalau syurga dia kat tapak kaki aku"

Post a Comment