“Betul Virus Takde Kaitan Dengan Gas, Tapi Allah Nak Tunjuk Kuasa Dia, Janganlah 'bertuhankan' apa pun selain Dia” – Suhaimi Saad



menerusi entri terbarunya di Facebook. Shuhaimi Saad memohon agar semua rakyat Malaysia bermuhasabah dan berdoa agar musibah yang menimpa dapat dipulihkan.

Pada masa sama, Suhaimi juga berharap agar semuanya dapat diselamatkan.

“Pada malam yang penuh keberkatan ini,

Marilah kita sama sama bermuhasabah dan berdoa agar Allah dengan rahmatNya mengangkat musibah yang berlaku terhadap saudara saudara kita di Pasir Gudang.


Mudah mudahan semuanya dipulihkan dan diselamatkan.

Allahumma amiiin.

Wa sollAllahu ‘ala Muhammadin wa ‘ala alihi wasohbihi waba roka wasallam.

#prayforpasirgudang.”



Terdahulu, kenyataannya bahawa “Gas Metana? Vaksin bukanlah segala galanya. Allah Maha Kuasa. Makhluk tak ada kuasa” menyebabkan netizen menyifatkan penyanyi tersebut seakan tidak sensitif terhadap kejadian yang menimpa.



Dia bagaimanapun mengakui virus tiada kena mengena dengan gas, namun menegaskan semua yang berlaku adalah kuasa Allah.

“Betul virus takde kaitan dengan gas.

Tapi Allah nak tunjuk kuasa Dia.

Jangan “bertuhankan” apa pun selain Dia.”



Foto – Facebook Mosus

Artikel dari mediahiburan.my

Artikel menarik lain

7 Fakta Menarik Mengenai Suhaimi Saad



Sejak bergelar artis sehinggalah sekarang, pewangi rasmi Suhaimi Saad adalah WM White Musk.
Suhaimi obses terhadap laksa dan disebabkan minatnya itu, beliau belajar memasak laksa sehingga pandai. (Admin pernah makan laksa Suhaimi, Memang sedap dan pekat!)

4 angka terakhir di nombor MyKad Suhaimi adalah 5769. Manakala isterinya pula (Ina Naim) 5768. Lebih menarik lagi, nombor rumah keluarga Suhaimi di Pahang dan nombor rumah keluarga Ina Naim di Johor adalah sama iaitu 223.

Suhaimi mempunyai bakat menulis khat dan melukis. (Lawa tulisan khat Suhaimi. Kami baru sahaja tempah untuk ulangtahun ke-4 kami tahun ini)

Suhaimi mempunyai 4 album solo yang diterbitkan oleh 4 syarikat rakaman berbeza.
1. Kias Cinta – Hijjaz Records.
2. Kalamak – Strategic Communication.
3. Zikir, Selawat & Doa – I Art Media.
4. Album baru dengan Arteffects International.

Suhaimi merupakan artis solo yang tidak pernah ‘miming’ ketika membuat persembahan. Semuanya live! :)
Menurut Suhaimi, rekod paling pantas beliau merakamkan sesebuah lagu adalah kurang 10 minit. (Ada sesetengah artis sampai sehari suntuk!)
Orang kata, “Tak kenal maka tak cinta.”. Semoga segmen ini akan menjadi ruangan santai untuk para pembaca mengetahui fakta-fakta menarik mengenai artis kesayangan anda.

Kepada Suhaimi Saad, sejujurnya kami tersenyum apabila menulis satu demi satu fakta menarik ini sewaktu sesi temubual ringkas pagi tadi. Suhaimi memang seorang yang sporting. Semoga bakatnya akan terus bersinar dan bergemerlapan dalam industri hiburan Islam. Ameen. :)

– Munsyeed Dot Com

Sumber “Betul Virus Takde Kaitan Dengan Gas, Tapi Allah Nak Tunjuk Kuasa Dia, Janganlah 'bertuhankan' apa pun selain Dia” – Suhaimi Saad

0 Response to "“Betul Virus Takde Kaitan Dengan Gas, Tapi Allah Nak Tunjuk Kuasa Dia, Janganlah 'bertuhankan' apa pun selain Dia” – Suhaimi Saad"

Post a Comment