(Video) Ibu Muda Ini Cuba Terjun Jambatan Bersama-sama Dengan Bayinya, Ini 7 Sebab Yang Membuatkannya Bertindak Sedemikian Rupa.. Memang Teruk Ujian Dia, Semoga Bertabahlah...


Viral seorang wanita yang dikatakan berjaya diselamatkan daripada terjun jambatan bersama anaknya iaitu bayi yang masih kecil. Wanita tersebut berjaya dipujuk oleh orang ramai untuk membatalkan niatnya untuk melakukan perkara yang ditegah sama sekali dalam islam tersebut .

Setelah menjalankan siasatan, ianya menunjukkan bahawa tekanan dan ujian yang diterima dan dilalui wanita tersebut sememangnya amat memeritkan.

Siasatan awal mendapati mangsa menyatakan bahawa beliau mengalami tekanan perasaan disebabkan :-



1.Tidak dapat menghubungi suaminya sejak jam 1236 hrs yang mana suaminya telah menutup telefonnya.

2. Mengalami tekanan perasaan kerana dimarahi oleh Pengetua Sekolah melalui telefon semasa hendak meminta sambung cuti selama (1) hari. Pengetua telah memarahi suspek dengan perkataan “useless girl”
3.Suspek pernah meminta untuk ditukarkan ke sekolah di daerah Batu Pahat kerana kampung suspek dan suami di Batu Pahat tetapi permohonan pertukaran tersebut tidak disokong oleh Pengetua Sekolah.

4.Mangsa dan suami mengalami masalah kewangan disebabkan suaminya telah tidak bekerja akibat kemalangan di tempat kerja sejak 7 bulan yang lalu. Suaminya mengalami kecederaan patah tangan akibat terjatuh dari bangunan semasa bekerja sebagai Pemasang Aircond. Sehingga kini tuntutan SOCSO suami belum diperolehi.



5.Masalah kewangan yg dialami menyebabkan suspek dihalau oleh pemilik rumah sewa di Johor Bahru kerana gagal membayar tunggakan sewa selama (2) bulan berjumlah RM 1,000/=.

6. Mangsa tidak mengakui ada sebarang niat untuk bunuh diri kerana masih mempunyai (2) orang anak yg masih kecil dan hanya berdiri di atas jambatan akibat buntu dan berharap suaminya datang ke situ.



7.Mangsa dinasihati balik bersama keluarganya terlebih dahulu kerana keadaannya yg masih kurang stabil dan akan dipanggil semula untuk dirakam percakapan.


Menurut laporan yang diterima ianya sememangnya suatu perkara yang sukar untuk dilalui oleh seseorang. Netizen memuji orang ramai yang berjaya memujuk beliau supaya tidak melakukan perkara tersebut .

Netizen juga berharap bahawa sekiranya sesiapa mengalami tekanan seperti ini seeloknya berjumpa yang pakar dan orang yang seperti ini perlu dibantu.






Sumber (Video) Ibu Muda Ini Cuba Terjun Jambatan Bersama-sama Dengan Bayinya, Ini 7 Sebab Yang Membuatkannya Bertindak Sedemikian Rupa.. Memang Teruk Ujian Dia, Semoga Bertabahlah...

0 Response to "(Video) Ibu Muda Ini Cuba Terjun Jambatan Bersama-sama Dengan Bayinya, Ini 7 Sebab Yang Membuatkannya Bertindak Sedemikian Rupa.. Memang Teruk Ujian Dia, Semoga Bertabahlah..."

Post a Comment