Lelaki Ini Batalkan Niat Bu-nuh Diri Selepas Dipujuk Dengan Sebatang Ro-kok



Seperti diketahui ro-kok memba-hayakan kesihatan tetapi berbeza dengan kes ini dimana seorang lelaki yang cuba terj-un dari Jambatan Sultan Ismail, dapat disel-amatkan dengan menggunakan ro-kok.

Memetik laporan The Malay Mail, pegawai operasi bomba Muar berkata pihaknya mengambil masa kira-kira 30 minit untuk menyel-amat lelaki 30 tahun itu.


Menurut laporan, seorang lelaki dilihat berkelakuan ganjil di jambatan tersebut kira-kira 10.15 malam pada Selasa lalu. Kelakuannya itu menarik perhatian penu-nggang motosikal yang lalu disitu yang bertindak mengub-ungi pihak berk-uasa untuk mend-apatkan bantuan.


 “Kami syak dia mahu terjun daripada jambatan dan cuba memujuknya untuk ke bahagian tengah bagi mengelak kejadian tidak diingini,” kata Ramli Said.

“Berikutan itu, kami cuba memujuknya termasuk mengumpan sebatang ro-kok dan mem-ujuk mangsa sebelum berjaya menan-gkap mangsa dan dibawa ke kawasan selamat.”

Operasi tamat pada jam 10.56 malam. Sementara laporan kejadian berkenaaan disahkan ketua polis Muar ACP Zaharudin Rasip.

Sumber : Vitdaily

Sumber Lelaki Ini Batalkan Niat Bu-nuh Diri Selepas Dipujuk Dengan Sebatang Ro-kok

0 Response to "Lelaki Ini Batalkan Niat Bu-nuh Diri Selepas Dipujuk Dengan Sebatang Ro-kok"

Post a Comment