Bencana kimia Kini Melanda Pasir Gudang, Foto-Foto Ini Bukti kecekalan petugas kesihatan Dan anggota kesemalatan Yang layak Dipuji Semua



Kes pencemaran bahan kimia di Pasir Gudang masih dalam keadaan yang tidak boleh dijangka kerana, setakat ini sudah hampir 18 buah sekolah ditutup dan menyebabkan seramai 506 pesakit yang majoritinya pelajar sekolah.

Seramai enam pasukan daripada klinik kesihatan, melibatkan sebanyak dua ambulans dan pasukan dari Hospital Sultanah Aminah ditambah pula dengan petugas kesihatan daripada badan bukan kerajaa turut serta menghulur bantuan.

Dapat dilihat melalui perkongsian gambar di Twitter, para petugas tetap cekal menghulurkan bantuan walaupun mereka terpaksa mengorban waktu rehat sehingga ada yang terpaksa mencuri masa untuk mengisi perut.

Gambar-gambar tersebut memaparkan pengorbanan para petugas dalam malaksanakan tanggungjawab mereka demi berbakti kepada masyarakat.

Doktor dan nurse lupakan resiko berkoban untuk berbakti





Makan pun curi curi masa ja.. Allahu


Pak cik cleaner pun hebat mampu jalankan tugas



Tak peduli penat komited jalankan tugas

Malah anggota penyelamat yang terdiri daripada pasukan bomba dan polis juga dilihat masih menjalankan tugas dengan komited bagi membantu mangsa yang terlibat.

Pencemaran yang masuk hari ketujuh itu masih dalam keadaan membahayakan, meskipun kesihatan mereka juga terancam namun ia tidak mematahkan semangat para petugas.

Nampak letih diriak muka namun tetap berkidmat




Tak lupa bomba dan pagaiwai kelamatan n polis bertugas dan semua terlibat




Syabas kami ucapkan kepada kesemua pasukan kesihatan dan anggota keselamatan yang terlibat kerana jasamu ramai nyawa yang berjaya diselamatkan.

Sumber : Twitter 999 Malaysia via memorikini.com

Sumber Bencana kimia Kini Melanda Pasir Gudang, Foto-Foto Ini Bukti kecekalan petugas kesihatan Dan anggota kesemalatan Yang layak Dipuji Semua

0 Response to "Bencana kimia Kini Melanda Pasir Gudang, Foto-Foto Ini Bukti kecekalan petugas kesihatan Dan anggota kesemalatan Yang layak Dipuji Semua"

Post a Comment