Datuk Fazley kongsi momen dapat SPM 8A

CHEF selebriti, Datuk Fazley Yaakob menasihati agar calon Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2017 tidak kecewa dengan keputusan yang diperolehi semalam.

Jelasnya, mereka sebenarnya telah berjaya melepasi satu cabaran besar di dalam dunia akademik.

“Ramai juga yang PM (private message) saya kerana kecewa dengan keputusan masing-masing kerana tidak mendapat apa yang diharapkan.

“Semua orang telah pun berusaha sehabis baik tetapi keputusan yang keluar tidak semestinya apa yang kita harapkan 100%, jangan kecewa! Ini baru permulaan.

“Work smart towards your future, you have just opened the ‘door of life’, SPM anda menjadi kunci tidak kira apa jua keputusannya. Be positif, dan jangan mudah mengalah,” tulisnya di Instagram (IG).

Bahkan, selebriti berusia 40 tahun ini turut berkongsi pengalamannya sendiri.

“Let me share with you mine: in 1995 (Sistemnya A1,A2, C3), saya mendapat 8As; 7A1 dan 1A2. Well, the situation was similar for us all during that year.

“Saya ingin menjadi seorang peguam ataupun arkitek, tetapi semua universiti yang saya apply hanya offer saya Accounting & Finance dan itulah yang saya teruskan akhirnya di Victoria University of Wellinton New Zealand akhirnya.

“Namun kini? Saya juga graduan dari Le Cordon Bleu (Paris) dan University of Reims Champagne-Ardenne (France) yang akhirnya membantu saya menceburi bidang yang tidak pernah saya jangkakan, iaitu culinary,” tulisnya.

Katanya lagi, apa yang penting adalah usaha yang berterusan dan tidak mudah patah semangat.

“Do the best that you know! Nothing in life is set in stone!,” luahnya.



Sumber Datuk Fazley kongsi momen dapat SPM 8A

0 Response to "Datuk Fazley kongsi momen dapat SPM 8A"

Post a Comment