Ragbi 7s: Kelantan mara, Terengganu tersingkir

Oleh Azizan Hashim

bhsukan@bh.com.my

IPOH: Juara bertahan serta naib juara, Terengganu dan Kelantan mengalami nasib berbeza dalam kejohanan ragbi 7'S Kebangsaan di Padang Ipoh, petang tadi.  

Naib juara, Kelantan melangkah ke saingan suku akhir, manakala Terengganu gagal untuk mempertahankan gelaran mereka dalam kategori lelaki terbuka bagi merebut Piala Ung khek Cheow.  

Kelantan yang membariskan lima pemain skuad sukan SEA Kuala Lumpur 2017 (KL2017) memberi amaran awal kepada pesaing mereka apabila memenangi semua perlawanan kumpulan C. 

Pasukan dari negeri Cik Siti Wan Kembang itu akan bertemu naib juara kumpulan B, Selangor. 

Terengganu pula gagal bangkit daripada kekalahan perlawanan pertama di tangan Johor dan tunduk kepada Kuala Lumpur sebelum tersingkir dari kumpulan D. 

Turut layak ke suku akhir pagi esok ialah Kedah, Perak, Sabah, Selangor, Johor dan Negeri Sembilan. 

Di pentas suku akhir, Kedah akan bertemu kuala Lumpur, Sabah berdepan Negeri Sembilan manakala Johor akan menghadapi tentangan Perak.   

Sementara itu dalam kategori wanita, Terengganu, Kedah, Selangor dan Sabah akan berentap di pusingan kedua yang dijalankan secara liga.   

Manakala dalam kategori lelaki bawah 20 tahun, Selangor, Perak, Terengganu, Kelantan, Johor, Labuan, Negeri Sembilan dan Kuala Lumpur mara ke suku akhir. 

Di suku akhir, Selangor akan bertemu Negeri Sembilan, Terengganu menentang Labuan, Johor melawan Kuala Lumpur dan Kelantan bertemu Perak.

ends



Sumber Ragbi 7s: Kelantan mara, Terengganu tersingkir

0 Response to "Ragbi 7s: Kelantan mara, Terengganu tersingkir"

Post a Comment